Chefs Quarter Chefs Quarter Chefs Quarter Chefs Quarter

Zomers ontbijtje: havermout met verse aardbeien en kaneel

Chefs Quarter
Chefs Quarter

Havermout behoort tot de beste ontbijtproducten ter wereld. Het staat bekend als ‘krachtvoer’ en veel bodybuilders en sportfanaten zweren er om die reden bij. Hoe zit dat dan? Havermout is goed voor de spieren vanwege de hoge concentratie aan langzame en complexe koolhydraten (volgens Wikipedia). Samengevat zorgt dit ervoor dat je sneller spiermassa kweekt en dat je herstel van spierweefsel wordt versneld door de aanwezige eiwitten.

Aangezien ik een Abercrombie-model in spé ben en streef naar dat perfecte lichaam (wat hopelijk ooit nog is komt), eet ik dagelijks na het sporten braaf mijn havermoutje. Vanochtend dacht ik spontaan eens even een nieuwe variant te maken, omdat ik wel van wat afwisseling hou. Ik had nog een bakje aardbeien in de koelkast staan, dus dat kon ik er mooi doorheen gooien. Vervolgens heb ik dit zomerse ontbijtje lekker in het zonnetje opgegeten. Het smaakte lekker fris en zoet, zeker aan te raden! (Ook voor niet-sporters ;))

Ben je op zoek naar meer variaties in je ontbijt? Shanice schreef eerder een interessante blog over een aantal verrassende ontbijtproducten van Veríval.

Hoeveel tijd kost het?
5 minuten

Dit heb je nodig (voor 1 kom):
– 250ml melk
– 50gr havermout
– 6 aardbeien, gesneden in vieren
– 1 theelepel kaneel

En zo maak je het:
1. Voeg de melk, havermout, aardbeien en kaneel samen in een steelpannetje.
2. Zet vervolgens het vuur op, en kook het geheel een paar minuten. Roer ondertussen wel goed door.
3. Als de havermout na ongeveer 3 minuten is ingedikt is die klaar om geserveerd te worden; eet smakelijk!

Tip: Decoreer het havermoutje een beetje leuk met nog één gesneden aardbei on top.

Chefs Quarter   ▸ door op 26 juli 2015
×
Home Food Drinks Places Inspiration About